תודות והמלצות

15.5.22
את שתי בנותיי הגדולות לא הצלחתי להניק, כל אחת מסיבות שונות. לאחר הלידה של ביתי השניה דווקא רציתי וניסיתי
להניק אבל לא היה מספיק חלב והיא לא עלתה במשקל. בסוף אחרי תהליך ולמען הילדה והבריאות שלה עברנו לתמ"ל.
כשהגיעה ביתי השלישית החלטתי שעכשיו אני נותנת כל מה שיש הכי מוקדם שיש. עם המלצות הגעתי לליאורה. בגיל 5
ימים. הרושם הראשוני היה שאכן אין מספיק חלב. ליאורה לא ויתרה, ולא נתנה לי לוותר. עם תוכנית ברורה ומעקב צמוד
יומיומי הצלחנו להעלות כמויות. הילדה עלתה במשקל וכמות התמ"ל שנתתי ירדה. אני מודה, לא היה קל, היו רגעי משבר
מלווים בתחושות אשמה, וליאורה הייתה שם לאוזן קשבת, הכילה והרגיעה עם המשפ ט האלמותי "תמיד אפשר לרדת
מהרכבת". הלחץ לא ט השתחרר כמות החלב עלתה והגעתי להנקה מלאה!
היה לי קשה להאמין שאשכרה זה קורה, הנה אני מניקה באופן מלא.

היום ביתי השלישית בת 4 חודשים ואנחנו ממשיכות ואפילו
נהנות מהדרך.
תודה רבה לך ליאורה, מקרב לב.
אלין ונוי
גדרה

____________________________________________________________________________
 
ליאורה יקרה,
 
אנו רוצים להודות לך על תקופה נהדרת שבה ליוית אותנו בתהליך ההנקה של אלמה הקטנה.
כבר מהמפגש הראשון שלנו איתך הרגשנו "קליק" והתאהבות הדדית. 
הידע הרב שלך בתחום תרם הרבה להצלחת ההנקה וגם לשקט הנפשי שלנו. 
הזמינות שלך לשאלות הרבות שעלו אצלי בכל חודשי ההנקה ראויה להערצה.
שמחנו לקבל את הליווי שלך שתמיד היה מתובל בהומור, אמפתיה ואהבה. 
 
תודה שהינך 
תמשיכי לצלם חיות בטבע אני מעריצה שלך גם בתחום הזה 
 
אוהבים מאוד
אלמה עידן ורונית 





לקראת הלידה של הבת הבכורה שלי היה לי ברור שאני רוצה לידה טבעית ו-כמובן-להניק. לשמחתי, הדבר הראשון הצליח. לעומת זאת, כמה שהלידה עברה בטוב, ככה ההנקה היתה קשה. נראיתי כל שעתיים כאילו שיש לי צירי לידה. ללא ספק הגוף שלי קרא את כל חוברות "קשים בהנקה" והדגים לי את כולם.. בצער ואכזבה על כך שמשהו שנראה כל כך טבעי, פסטורלי ופשוט יכול להיות כל כך מייסר, התייאשתי. שנתיים אחרי, לקראת לידת בתי השניה, הרגשתי ש"קודם זה היה רק נסיון, עכשיו אנסה באמת ובכל הכח הנקה מלאה". גם הפעם, כמו בלידה הקודמת, הבאתי יועצת הנקה. כעבור שבוע וחצי, אחרי סשן של שעות, כשהרגשתי שאני לא מסוגלת לקום להחליף לה טיטול, הבנתי שהגיע הרגע להפסיק.
בשתי הפעמים, עיקומי הפרצוף של הסביבה (הרחוקה!), והשאלות האם אני מניקה, שהגיעו לעתים מזרים גמורים, ממש עצבנו ופגעו. השיא היה כשאישה ברחוב שאלה אותי אם אני מניקה, עניתי "אני נותנת גם וגם" והיא ענתה בחיוך מזלזל "גם וגם זה אומר בעצם 'לא'"...
וזה המקום לומר, לכל מי שאינו משפחה קרובה של מישהי שילדה- למה לעזאזל זה עניינכם?! בעיניי, מדובר בהחלטה סופר אישית ושקשורה אך ורק למשפחה הגרעינית של האם והתינוק, שלא לומר דבר אינטימי. למה אנשים מרשים לעצמם לשפוט מישהי שלא הצליחה, או גם מישהי שמראש החליטה לא להניק? זו זכותה המלאה!
בכלל, נראה היה לי (אולי בגלל שלי זה היה חסר) שלרוב הנשים בסביבה שלי הצליח להניק, והרגשתי עם זה כל כך חריגה ובודדה (אפילו שברור שזה לא רציונלי, יש עוד נשים עם רגישויות וקשיים בהנקה). אנשים, אפילו קרובים, נתנו לי להרגיש בחוצפתם שלא התאמצתי או ניסיתי מספיק. איך אתם יכולים לדעת כמה כואב לי, כמה אני סובלת? וכמה רציתי?
.....
ארבע שנים אחרי, זכיתי ללדת בפעם השלישית. כשהבייבי היה בן חמישה ימים, הרגשתי שאם לא אעשה משהו, ההנקה הזו תלך פייפן כמו הקודמות. חיפשתי יועצת הנקה ודרך המלצה הגעתי לליאורה המדהימה. "יש לי הרגשה טובה לגביה" אמרתי לבעלי אחרי השיחה. "אני רוצה שהיא תבוא. נסיון אחרון." תוך שעתיים, ליאורה היתה אצלי. שמחתי שיש תקווה. בסבלנות אין קץ היא הראתה לי איך לחבר נכון. תוך כמה ימים, הפצעים שלי נעלמו כלא היו ולא נפצעתי יותר. ליאורה בנתה לי תכנית, שכללה רבע שעה הנקה מכל צד, השלמה עם בקבוק ורבע שעה שאיבה. בנוסף, לתינוק היתה לשון קשורה בדרגה בינונית- וליאורה ליוותה אותי בתהליך התרת הלשון.
לאט לאט, הבקבוקים שנתתי כהשלמה כללו יותר ויותר כמויות של חלב אם. לראשונה בחיי- זרקתי פחית נוטרילון! בגיל חודש וחצי, סופסוף יכולתי להניק ללא כאבים. והכי חשוב- נפשית, הרגשתי טוב- הרגשתי תחושת הישג, שהתמודדתי עם אתגר, שאני נותנת לתינוק משהו טבעי ובריא, שהוא מאושר- וזה היה שווה הכל.
בזכות ההדרכה והליווי המסורים והמקצועיים של ליאורה, הצלחתי להחזיק מעמד עם השילוב הנקה+בקבוק 3.5 חודשים. אח"כ המשכתי רק עם שאיבות. רציתי להגיע איתו לקו החמישה חודשים בתקווה שלא יסבול יותר מגזים, ואכן, השאיבה האחרונה היתה כשהתינוק היה בן 5 חודשים, ואח"כ לא היו לו יותר גזים.
אחרי פעמיים בהן נשברתי בעקבות סבל של שבועיים שהרגיש כמו נצח- אני מרגישה שחמשת החודשים בהם הצלחתי לתת חלב אם הן כמו 5 שנים. כאילו רצתי מרתון.
אז עכשיו שנגמר... תודה לך ליאורה על המסירות, התמיכה, שתמיד ידעת מה להגיד ואיך לעודד, ועל הזמינות האינסופית.
למי שלא יודע, ליאורה היא גם צלמת חובבת מעולה, ורואים שגם כיועצת הנקה היא יודעת לתפוס את הזויות שיהיו הכי נכונות לסיטואציה, ותמיד לראות את התמונה השלמה. והכי חשוב- הרגשתי שהיא יעצה לי באמת, אמרה מה עשוי לקרות אם אעשה כך וכך, אבל בכל מקרה השאירה לי את הבחירה, ומעולם לא הטיפה מוסר. "את תמיד יכולה לרדת מהרכבת" היא אומרת. ואני שמחה שירדתי ממנה כשאני שלמה בגוף ובנפש ומרוצה.
תודה לך ליאורה, על נסיעה מיוחדת ויפה😊
אני את הלידות שלי סיימתי, אבל אם בעתיד יצוץ משהו... :) אין לי ספק שאפנה רק לליאורה. 3>
 
ענבר סולומון

 

ממש בראשית הסגר הראשון, אפריל 2020, חזרתי מביה"ח עם בתי.
בביה"ח ובמלונית פגשתי לא פחות משש יועצות הנקה. שמעתי עצות שונות ותרגילים שרק הוסיפו מתח ובלבול לקטנה ולי, ביקורת על מבנה השד והפטמה שלי (כמה חוסר רגישות...), צברתי גודש וכאבים, הקטנה עברה התרת לשון ולמרות הכל, במשימה שכביכול כל כך טבעית ופשוטה - הרגשתי שנכשלתי.
 
אם יחידנית, שטופת פחדים מהעתיד, דאגה והמון הורמונים, הרגשתי שאני זקוקה ליציבות ועזרה וממלונית ביה"ח הגענו אל בית הוריי.
אצל ההורים קיבלתי עזרה רבה, תמיכה אוהבת ומרוממת, שמעתי עצות וסיפורי עבר אבל, גם טענה שאני מרעיבה את הקטנה.
התחושות הציפו אותי. במקום בכי של שמחה מתפרצת, התפרצו אצלי עצבים ורגשות אשם.
 
בדרך המאתגרת הזו צעדתי קשובה להמלצות ונכונה לנסות, עד לשיחת הטלפון עם ליאורה ערב חג הפסח. לצד אי נעימות על ההפרעה, קיננו בי הספקות מה היא כבר יכולה להועיל מקום שהקודמות לה נכשלו?!
 
הקול של ליאורה היה בטוח ולא מרחם. למען האמת, זה קצת הבהיל אותי, אבל שמעתי את הרצינות והמקצועיות שלה בין הדברים שאמרה.
הסגר כפה עלינו מפגשים וירטואליים ועל הסקפטיות שלי גברו היצירתיות והמחוייבות של ליאורה.
היא ביקשה סרטונים, תמונות, שיחות וידיאו...התמלאה ומילאה אותי ברוגע. 
תחילה פסקה שאין שום פגם בשדיים ו/או בפטמות שלי ובכך שיקמה את הדימוי העצמי שלי באותם רגעים, הפנתה את הקטנה להתרת לשון נוספת (אבחנה וירטואלית מרשימה!), החמיאה להתנהלות שלי כאם והעניקה לי בשיחות אי של שפיות ותמיכה. 
בהמשך לימדה אותי איך להתמודד ולמנוע את הגודש, איך לאחוז בקטנה כדי להקל על ההנקה, לשאוב ובאופן כללי - להתמודד מול כולם במציאות המורכבת שלי.
 
 
ליאורה היקרה, 
 
קודם כל, סליחה שכתבתי בעילום שם. רציתי לשתף מהלב מכתב אמיתי ומשמעותי ויצא לי מאד אינטימי ואישי... מעדיפה לשמור על הפרטיות של בתי ושלי. 
 
תודה לך על הליווי המקצועי והרגיש, על התמיכה והזמינות ועל האהבה שלך לעולם!
 
שתינו❤





ליאורה היקרה,

קודם כל אפתח ואומר שחבל שלא הכרתי אותך בתחילת הדרך, לא בגלל שזה אולי היה יכול לשנות את התוצאה של השתלשלות הארועים אלא בגלל שהאנושיות, החמלה וההתנהלות שלך היו לי כל כך נעימים ועל זה בראש ובראשונה - תודה.

אביב הוא הבן השני שלי לאחר שההנקה עם בני הראשון לא צלחה בגלל לשון קשורה ושאבתי במשך תקופה ארוכה. זו הייתה תקופה קשה ומלאה בדכאון ותחושת כשלון.

הפעם התכוננתי רבות והיית חדורת מטרה להצליח בהנקה. התייעצתי עם יועצות הנקה שונות, השתתפתי בהרצאות ועשיתי כל דבר שעלה בדעתי בשביל שאצליח.

כשאביב נולד, תינוק בריא במשקל תקין, הצלחתי לחבר אותו כבר בחדר הלידה ולא הייתה מאושרת ממני. כמעט מייד החלו פצעים, סתימות, דלקות ומצב רוחי הלך והתדרדר. יועצת ההנקה שליוותה אותי לא הצליחה לסייע לי לשיפור המצב במשך מספר שבועות ובהמלצה של חברה טובה מצאתי את ליאורה והיא הגיעה אליי, עזרה לי לחבר את אביב נכון ובפעם הראשונה מזה הצלחתי להניק ללא כאבים. היא עשתה לי הערכה מקצועית של מצבי הרפואי, הנפשי, המשפחתי בשביל לתת את המענה הטוב והנכון ביותר.

אביב היה יושב על השד ללא הפסקה, עלה הרבה במשקל ויום למחרת הפגישה פשוט לא הצליח לינוק יותר. הייתי שבר כלי, אפופה רגשות אשם. הפסקתי לישון, הפסקתי לאכול והייתי בכאב נפשי ופיזי רב. ליאורה הייתה שם בשבילי וזיהתה את הבעיה- ככל הנראה לשון קשורה ,כמו שהייתה אצל בני הראשון, הביאה לקושי ביניקה יעילה. ליאורה המליצה על אנשי מקצוע, ייעצה כיצד להתנהל עם ההנקה והשאיבות אבל הדאגה העיקרית שלה הייתה אני. בעקבות הסטרס הגדול שחוויתי הגעתי למצב של התקף חרדה קשה וליאורה הייתה שם- מלווה אותי טלפונית אפילו מספר פעמים ביום, דואגת, מעודדת, מנערת אותי והכל באותה חמלה ואנושיות אינסופית אותה לא הכרתי מאף איש מקצוע.

הגעתי למצב של חוסר תפקוד טוטאלי ודכאון קשה- לא הצלחתי לטפל בעצמי או בילדים שלי וליאורה הייתה שם- בלי שום מילה רעה ועם המון דיוק- מייעצת ותומכת.

החלטתי להפסיק את ההנקה וגם זאת בליווי של ליאורה עם הרבה מקצועיות. אני יכולה לומר שבזכות ליאורה שדיברה איתי יומם וליל- אני אמא טובה, רגועה ומאושרת.

בילד הבא- ברור לי שהיא תלווה אותי מהרגע הראשון.

תודה רבה  על ליווי נכון, עוטף ותומך באמא ובתינוק.

בברכה,

יאנה וסרמן


אני אמא של דניאל.
דניאל נולדה במשקל של 2 קילו והנקתי אותה כי ידעתי כמה חשוב חלב האם שלי בשבילה, לאחר שעלתה בחודש הראשון קילו נוסף, החלו בעיות בהנקה...
דניאל הייתה "דוגרת" על השד שעות על גבי שעות ואם ניתקתי, הייתה בוכה.
בשלב מסוים כאב לי להניק ושרף לי השד והייתי מוצאת את עצמי יושבת ובוכה בלילות ומתחננת שדניאל תירדם כדי לנתק אותה אבל המשיכה לבכות ואם כבר נרדמה מפחדת שתתעורר, מסתכלת עליה וכל תזוזה שלה מרתיעה אותי וגורמת לי לפחד ממנה...
כמעט נכנעתי ואז החלטתי לקחת יועצת הנקה שתעזור לי ופניתי לליאורה לוין המדהימה.
ליאורה ישבה איתי במשך 3 שעות, הרגיעה, הקשיבה, תמכה, לימדה אותי שיטות חיבור וניתוק שיקלו עלי ולא וויתרה עד שהצלחתי לבד, כל כך התרגשתי שהנה עכשיו יהיה בסדר, אבל עד היום למחרת ששוב כאב ושוב דניאל שעות על השד ושוב כמעט הרמתי ידיים.
ליאורה דאגה להתקשר יום יום וכמה פעמים ביום כדי לנסות לעודד ולהרגיע ואף הגיעה לביתי ביום שבת במיוחד כדי לתת לי פטמת סיליקון כדי להקל על הכאבים. אך, ידעה לומר: "תיזהרי!!! עם פטמת הסיליקון, היא תאכל פחות..."
פתאום לא כאב ועד שדניאל התרגלה היה לי כיף להניק אבל מהפחד לא וויתרתי על פטמת הסיליקון. אחרי שבוע, דניאל לא הפסיקה לבכות ושוב לא הבנתי למה? למה יש לי ילדה בכיינית?, למה יש לי ילדה תלותית? למה היא רק רוצה ידיים וציצי?
כשדיברתי עם ליאורה אחרי יאוש גדול, הציעה לי ללכת לשקול אותה בטיפת חלב כי משהו לא הסתדר לה... כשהלכתי לשקול אותה, דניאל ירדה במשקל.
פני נפלו ולא הפסקתי לבכות כי "הרעבתי" את הבת שלי ובגלל זה בכתה ובגלל זה הייתה תלותית ובגלל זה רצתה ידיים וציצי כל היום.
ליאורה ידעה לומר לי: "הכל בסדר, אל תדאגי... יש לי תוכנית!"
התוכנית כללה כדורי מורינגה וחילבה, כל 3 שעות להניק 20 דקות+ לתת בקבוק שאוב בין 60-90מ"ל + לשאוב 20 דקות עד חצי שעה. בהתחלה היה יוצא 30 או 40 מ"ל בשאיבה והתבאסתי, הייתי צריכה לתגבר עם תמ"ל, אבל לאט לאט הכמויות גדלו וכבר קניתי מקפיא ייעודי לחלב האם.
פתאום גיליתי שיש לי תינוקת חדשה, כזו שלא הכרתי: חייכנית, רגועה, שבעה, ישנה לילה שלם וכמובן שיום למחרת כבר עלתה 140 גרם שזה שיא... בכיתי מהתרגשות.
לא וויתרתי והייתי שואבת גם כשהייתה ישנה לילה שלם, קמה פעמיים בלילה ושואבת... מניקה, נותנת בקבוק ושואבת ודניאל עולה יפה במשקל... ואז אמרתי לעצמי: "אולי אנסה רק להניק?" דניאל ינקה במשך שעתיים ושוב כאב לי ושוב הרמתי ידיים מהנקה בלעדית, דיווחתי לליאורה והמשכתי בתוכנית.
סבלתי מסתימות בשדיים בגלל האובססיה שלא רציתי לוותר על הנקה ויכולתי לתת רק בקבוקים של חלב שאוב, החלב לא היה מאוזן ותמיד ייצרתי יותר ממה שהייתה צריכה ובכיתי ורציתי לוותר כי כאב לי אבל עם הזמן התרגלתי לסתימות העיקר לא לוותר על החיבור של דניאל לשד שלי.
עם הזמן החלטתי שמגיע גם לי לישון ואוריד שאיבה אחת בלילה ואשאר רק עם אחת, לאט לאט אחרי סתימות רבות הגוף התרגל למצב וישנתי יותר בלילות.
בשלב מסוים בגיל 4 חודשים דניאל החלה לעשות בעיות עם הבקבוק ואוכלת רק חצי מהכמות, הנחתי שאולי יוצא לה יותר מהשד והתחלתי לוותר על בקבוק ושאיבה של שעת הצהריים המוקדמת, היה בסדר דניאל ינקה כ20 דקות ושבעה, אחרי שבוע החלטתי לוותר על בקבוק ושאיבת הצהריים ולנסות להניק והיה בסדר דניאל ינקה כ20 דקות, מסתכלת עלי ומחייכת.
היום דניאל בת 5 חודשים, אוכלת כל 4 שעות ביום ובלילה ישנה רצוף עד הבוקר. בבוקר מניקה 10 דקות + בקבוק + שאיבה , בצהריים מוקדמות וצהריים מאוחרות רק יונקת, בלילה 10 דקות הנקה+בקבוק+שאיבה וכמובן שעם חילבה ומורינגה לא הפסקתי.
דניאל מאושרת ואני אמא מאושרת ואני מודה על כל יום שנאבקתי ולא וויתרתי.
תודה רבה לליאורה על התמיכה ועל הליווי הצמוד במשך 4 חודשים...
אני מורן בן עטר, אמא של דניאל ❤
____________________________________________________________________________

ליאורה היקרה, 
נושא ההנקה היה חשוב לי עד מאוד , אך עם זאת קשה ומתסכל, ללא הצלחה בבית החולים. 
מהרגע שנפגשנו הצלחת לעזור לי לעבור תהליך, ללמוד להיות סבלנית , להתמיד ולבסוף אף להצליח! 
אני מודה לך מקרב לב על הסבלנות, האכפתיות, המקצועיות , הזמינות בכל שעה ביום וההתמדה. 
בזכותך הצלחנו להגיע למטרה החשובה כל כך. 
תודה לך מכל הלב,
פלג וליה הקטנה. 
____________________________________________________________________________

את ליאורה הכרתי לראשונה לפני שנתיים וחצי, מספר שבועות קשים אחרי לידת בתי הבכורה ואחרי שעברתי כבר כמה "מדריכות" הנקה... מהרגע הראשון היה ברור שמדובר באשת מקצוע מנוסה ומקצועית ומהר מאוד סמכתי עליה בעיניים עצומות. דבר נוסף שהיה מאוד שונה (וחשוב) היה הגישה של ליאורה- לא עוד יועצות או מדריכות שמוכנות שאני אמות על מזבח ההנקה, לא עוד העצמת תחושות האשמה והכישלון שגם ככה היו לי כי לא "הצלחתי" להניק, לא עוד משפטים כמו "אם תתאמצי מספיק זה יצליח". כי לא, לפעמים זה לא מצליח מסיבות שלא ברורות לנו ולא בשליטתנו. ובתור מישהי שמאוד רצתה להניק ולא זכתה לכך (פעמיים), היה כ"כ מרענן ומעודד לפגוש יועצת שרואה גם אותי ולא רק את המטרה העליונה שהיא ההנקה. מישהי שמבינה את הקשיים והתסכולים שלי, שאני יכולה לבכות לה ולספר לה הכל, שמתאימה את הפתרונות לסיטואציה הספציפית הזאת ולאמא הספציפית הזאת עם התינוקת הספציפית הזאת. ולא זורקת פתגמים לאוויר שיגרמו לי להרגיש אמא לא טובה. ליאורה הייתה היחידה שאמרה לי שאמא מאושרת יותר חשובה לתינוק מחלב אם, שאני האמא הכי טובה שיש לתינוקת שלי ושעשיתי הכל לטובתה. 
ליאורה, אני רוצה להודות לך על שנתיים וחצי של היכרות, על הליווי המסור שלך עם שתי תינוקות מקסימות (שגדלו נהדר למרות שלא ינקו). תודה על ההכנה והלימוד, על שחיזקת אותי יותר מכל אדם אחר בתקופות לא קלות, על האיכפתיות והמעורבות האישית שבאו מכל הלב הענק שלך... אני חיה עם עצמי ועם כל מה שעברנו הרבה יותר בשלום בזכותך ואני ברת מזל שהיית שם בשבילי כשהייתי צריכה אותך. אוהבת אותך ומודה לך יותר ממה שאוכל להביע במילים...

מאיה, אמא של יובל ונטע
 
_____________________________________________________________________________

ליאורה היקרה,
רציתי לומר לך תודה גדולה!!! זכיתי להגשים חלום מתוק ולהניק את הבת הרביעית שלי, לאחר שאת הילדים הגדולים לצערי לא הצלחתי.
חנהל'ה שלי כבר עוד מעט בת חודשיים ואני מניקה מלא ברוך ה'!
את היית שליחה טובה משמיים לעזור לי ותמיד היית שם לעזרה גם אח"כ בטלפון. הרגשתי נוח להתייעץ ולקבל ממך תמיכה.
מעריכה מאד ומאחלת לך המשך הצלחה רבה.
חיה א. יבנה

_____________________________________________________________________________

ליאורה היקרה,
נפגשנו לפני חודש וחצי, אחרי בדיקת מעקב טראומטית של גיל חודש בטיפת חלב.
לפני הפגישה שלנו כבר ממש חשבתי לוותר. כשאני פצועה, כאובה מאד ובעיקר לא מאמינה שזה יצליח, הגעת, מבלי להעביר ביקורת או להעיר הערות לא במקום, נתת לי להאמין שהכל יהיה בסדר (אבל בלי להתחייב כי "הנבואה ניתנה לשוטים" 😉). עכשיו, בגיל חודשיים וחצי אנחנו בהנקה מלאה!! כן, כן. גם בלי הבקבוק בלילה. (וגם אם נותנת בקבוק בלילה, הוא ניתן מבחירה ולא מלית ברירה).

אז עכשיו, אחרי שריח החילבה התפוגג לו מעט 😁, רציתי להגיד לך תודה רבה רבה!!! על ההשקעה במפגש שלנו, על הליווי, התמיכה והזמינות בימים שלאחריה ובעיקר על האמונה שזה יצליח.
תודה שעזרת לי לתת לתינוק שלי את הדבר הטוב ביותר שאני יכולה לתת.
גל, רחובות

______________________________________________________________________________

ליאורה שלום,
הגעת אליי לפני שנה ושלושה חודשים  כשגיא היה בן חודש
עזרת לי עם ההנקה
עלית על לשון קשורה
 
אחרי ביקור אצל רופאת פה ולסת ששללה לשון קשורה, התעקשת שנלך שוב כי
ההבחנה שלה לא הייתה מקצועית.
בזכותך הגענו להתרת לשון
 
מאותו רגע ההנקה הייתה ממש טובה - זרמה, כיפית, מחברת ומהנה
כיום, אני מניקה פעוט בן שנה וארבעה חודשים
 
אז רק רציתי להגיד תודה.
זרינה אייזנדורף מרחובות.

______________________________________________________________________________


ברצוננו להמליץ בחום על ליאורה, בתור מומחית שפשוט הצילה אותנו.

בסוף השבוע הראשון בבית אחרי הלידה, התינוקת שלנו סירבה לינוק. אני הייתי שבורה מזה.
ביום שבת, במקרה הגענו לליאורה שהסכימה להגיע בהתרעה קצרה, בשבת, אלינו הביתה.
ליאורה המיוחדת נכנסה מלאת ביטחון ופשוט הצילה את המצב. לימדה אותי ואת התינוקת להניק ולינוק, והחזירה לנו את הביטחון.
בימים שלאחר מכן, ליאורה התקשרה כל יום לבדוק מה קורה ולענות על שאלות. תמיד נהיה אסירי תודה לליאורה על עזרתה באותו יום חשוך.
תודה על הכל!
מיכל ועומר
ירושלים

______________________________________________________________________________

נולד לי ילד עם חך שסוע ולסת לא מפותחת. הרופאים, האחיות ומדריכת הנקה בבית חולים אמרו לי: כמעט ואין לו סיכוי לינוק. את כמובן יכולה לנסות אם בא לך אבל אל תצפי ליותר מדי ואנחנו לא נעזור לך בזה. לאחר שהשתחררנו הביתה, החלטתי בכל זאת לנסות. היה לי ברור שלבד, בלי יועצת הנקה מוסמכת אני לא אסתדר. לכן פתחתי את האתר של ארגון יועצות הנקה מוסמכות בישראל והתחלתי לצלצל לכל מי שהופיע שם אחת אחת. ליאורה הייתה שלישית. שתי יועצות ראשונות אמרו פחות או יותר אותו דבר: שהן לא רוצות לקחת על עצמן משהו שהן לא מכירות ושהוא לכאורה חסר סיכוי.

כשצלצלתי לליאורה היא התחילה לשאול שאלות מקצועיות. לגבי הילד, ולגבי חוות דעת של רופאים, ועם מי מהמומחים בתחום של חך שסוע כבר דיברתי. לבסוף היא אמרה לי: חשוב שתביני שזה יכול גם לא להצליח, אבל אני מוכנה לנסות.

יום למחרת היא הייתה אצלי בבית. לפני שהיא באה אלי היא עשתה "שיעורי בית" התייעצה עם יועצות אחרות, חשבה על תנוחות מתאימות ועל עוד דברים ואביזרים שיכולים לעזור לי ולבן שלי. היא נתנה הרבה טיפים לגבי האכלה וטיפול בתינוק ולאחר ארבע שעות בתנוחה מיוחדת שבה הילד עושה ואקום בצורה מיטבית וגם יפחית את הסיכוי שהאוכל יעלה לו האוכל לאף. הילד הצליח לינוק(!!!) אבל זה היה לו מאוד קשה. לכן לא עברתי להנקה מלאה אלא להנקה של פעם - פעמיים ביום בלבד, לשם החיבור והחוויה. לאורך כל התקופה היו לי מכשולים רבים - בהתחלה הילד לא גדל, והפחידו אותי שיאכילו אותו דרך זונדה, פעם אחת הילד נחנק מהאוכל, לא היה לי מספיק חלב וכד' בכל פעם הייתי מרימה טלפון לליאורה. כל שיחה חצי שעה - היא הייתה מייעצת לי, מדריכה ומכווינה, היא גם דיברה עם מומחים מחו"ל, והמליצה לי על הדברים והדרכים הטובים ביותר להתגבר על בעיות כאלה ואחרות. היא כל הזמן עודדה אותי. פשוט כל הזמן. ואף פעם לא נשארה אדישה. 
 
ליאורה מאוד מקצועית, מאוד אכפתית וגם מעניינת מאוד. אם את מחפשת יועצת הנקה הכי טובה - אני ממליצה עליה בחום! 

תודה רבה לך ליאורה על הכל - על הסבלנות, האכפתיות על העזרה האדירה ועל האומץ. תודה על העזרה והעצות המקצועיות בנוגע לטיפול בנפתלי במהלך החודשים הראשונים לחייו. את הענקת לנו כמה רגעים של חיבור שבלעדיך פשוט לא היו. מעריכה אותך מאוד.
 
שוב תודה וגמר חתימה טובה,
דבורה

____________________________________________________________________________


ליאורה היקרה,
 
רציתי להגיד לך תודה מכל הלב ממני ומבני ינאי על העזרה הגדולה שנתת לנו שבלעדיה כל העיניין של ההנקה פשוט לא היה קורה.
כשיצאתי מבית החולים היה בי ספק גדול אם אצליח להניק למרות הרצון הגדול. היו יותר מידי גורמים שהפריעו  – פטמות שקועות, לידת וקום, ערך בילירובין שעלה אחרי שחרור הביתה.
הייתי ממש קרובה לוותר,אך רציתי לנסות הכל לפני שאני מרימה ידיים. התקשרתי אליך ובאת באותו יום. ישבת איתי לפחות שלוש שעות ולימדת אותי טכניקת הנקה. עשית זאת בסובלנות רבה, בהקשבה ובאיכפתיות. ההדרכה שלך הייתה מקצועית להפליא והצלחתי להניק לפי ההסבר שלך כבר באותו יום.
לא יכולה להגיד שהכל היה קל, בהתחלה היו קשיים, אך את תמיד היית לצידי ותמכת בי. כל פעם שחשבתי לוותר את הכנסת בי רוח מוטיבציה להמשיך לנסות. אחרי כל בעייה שצצה התקשרת להתעניין אם אני מסתדרת ונתת לי עצות שכולן הוכיחו את עצמן בגדול. פעלתי לפי הנחיות שלך וכרגע יש לי תינוק בבית שיונק בקלות ובכייף.
תודה רבה לך ליאורה על הכל. במילים פשוטות –הצלת לנו את ההנקה!
 
ג'ני סופר, רחובות

____________________________________________________________________________



הי ליאורה,
הייתי בטוחה שלא אניק את ביתי אחרי הכישלון בהנקת בני הבכור, אך בכל זאת ניסיתי. לאחר חודש של ניסיונות, השלמות ע"י תמל וכאבי תופת בזמן ההנקה, החלטתי להפסיק.
כמוצא אחרון ובכדי שארגיש כי מיציתי את כל האפשריות יצרתי איתך קשר (כשאני סקפטית למדי לגבי סיכויי ההצלחה). השינוי היה מהיר ויעיל. כבר ביום הפגישה הכאבים ירדו משמעותית.
זיהית לשון קשורה שבה טיפלנו כהמלצתך ועזרת לי בטכניקות שונות להגביר את ייצור החלב והיום גל יונקת יניקה מלאה. אבל עזרתך גדולה בהרבה מאשר פיתרון הבעיות הטכניות. האיכפתיות הרבה, ההתעקשות שלך לשמור על קשר כמעט יום יומי ולוודא שאכן אני מסתדרת, עזרו לי בימים הקשים להמשיך להתאמץ. עזרת לי גם עם הנקה מחוץ לבית שקשה לי ע"י מציאת סינר הנקה מתאים והתאמת תנוחת הנקה. על החום האכיפתיות והמקצעיות אני מודה לך מאוד.

ליאת וגל קלויזנר
ראשון לציון
 
______________________________________________________________________________
 

ליאורה היקרה,
הגעתי אליך דרך הקופה עוד לפני הלידה, כדי לקבל עצות טובות ולהתכונן כמה שיותר טוב להנקה
כמה שהתכוננתי, עדיין היו קשיים ובחודש וחצי הראשונים הצלחתי להניק רק עם הפטמות סיליקון
אחרי שחזרתי אלייך, הצלחת בסבלנות רבה לעזור לי להיפטר מהם, ובכך הצלת לי את ההנקה מכיוון שזמן ההנקה התקצר פלאים (מ90 דקות ל10 דקות...)
כיום החמוד כבר בן כמעט 5 חודשים, וההנקה ב"ה זורמת בקלות, ואני נהנת מכל רגע ורגע
תודה רבה!

______________________________________________________________________________

הדס רבינוביץ
(אני מצרפת תמונה שלי מניקה מתחת לסינר הנקה, זה המקסימום שאני יכולה לשלוח בתור בחורה דתיה... מקווה שזה לפחות ישעשע אותך...)

_____________________________________________________________
לליאורה
"כימעט ולא הינקתי לאחר הלידה, כי לא האמנתי שיש סיכוי להניק שניים ביחד. כבר הייתי בדרך לבית המרקחת כדי לקנות גלולות להפסקת החלב. ברגע אחרון התחרטתי ונרשמתי לייעוץ הנקה אצל ליאורה ובגיל 6 שבועות התינוקות שלי החלו לינוק. ליאורה עזרה לי להגביר את כמות החלב, לימדה אותי את טכניקת ההנקה ונכון להיום
3\1 מכמות האוכל שמקבלים התינוקות שלי הינו חלב אם.
תודה רבה לך ליאורה! הרבה בריאות, הצלחה וכוח להמשיך את דרכך!"

אלה קזנצב ראשון לציון
 
_________________________________________________________________________


הגעתי לליאורה עוד המהלך ההריון, כיוון שרציתי להתכונן מראש ובצורה יסודית להנקת התאומים. ליאורה הרגיעה אותי
ותמכה בי, ולמרות שלא הייתה לי אפשרות ליצור איתה קשר בתחילת ההנקה (התאומים שנולדו בשבוע 34, שהו בפגייה במשך 3 שבועות), ידעתי שיש לי למי לפנות ומספר ימים לאחר שעזבנו את בית החולים נפגשנו שוב. ליאורה עזרה לי להגביר את תפוקת החלב, לשפר את טכניקת חיבור התינוקות לשד, והכי חשוב – חיזקה את הבטחון העצמי שלי והרגיעה אותי בשיאו של מרתון הנקות, שאיבות ובקבוקים. מאז אנחנו נפגשות כל כמה שבועות, משוחחות על בעיות שעולות והתאומים כרגע בני 8 חודשים ועדיין יונקים (באופן חלקי).
אני מודה לך, ליאורה מקרב לב על העזרה המקצועית והתמיכה הנפשית שהעניקת לי, ומאחלת הרבה שנים של עשייה פורייה.

אינה ויזל, רחובות
 
_________________________________________________________________________

ליאורה יקרה

אנו רוצים להודות לך מקרב לב על הייעוץ שהענקת לנו בנושא ההנקה של בננו הבכור, מתן.
במהלך שתי הפגישות שקיימנו עימך, בבית החולים מייד לאחר הלידה וכששבנו הביתה מספר ימים לאחר מכן, הפגנת מקצועיות שאין שניה לה.
בזכות רגישותך והחום שהפגנת כלפינו, חשנו "חיבור" מיידי אלייך ופתיחות בלתי אמצעית.
כל זאת, בצירוף לסבלנות הרבה שלך, תרמו לכך שקרן הצליחה להניק את מתן. ההנקה בתחילתה
לא היתה קלה עבור קרן ולמעשה, כשפגשנו אותך, היינו מאוד קרובים לוותר ולעבור לתחליפי חלב אם.
עם זאת, במאמץ משותף איתך ובזכות התמיכה והדאגה הבלתי פוסקות שלך, מתן וקרן התרגלו
להנקה ולמעשה, מתן יונק עד היום כאשר הוא כבר בן שלושה חודשים והיד עוד נטויה.
גם לאחר שני המפגשים עימך, לא הפסקת לסייע לנו ולהתעניין בנו מעומק ליבך.
התקשרת אלינו לעיתים תכופות לברר כיצד אנחנו מסתדרים וכיצד מתן גדל ועולה במשקל.
אנו חשים שאנו יכולים לפנות אלייך תמיד בכל שאלה או בעיה שצצות וכך אנו עושים.
על כל זאת, רצינו להגיד תודה רבה.
נשמור כמובן על קשר

בברכת כל טוב
קרן וניצן חן,
הרצליה
 
________________________________________________________________________

נכנסתי להריון שלישי ובמהלך ההיריון הציפו אותי מחשבות רבות לגבי ההנקה. את שני ילדי הבוגרים
הנקתי ימים בודדים ונשברתי. כשלון ההנקה עם ילדי הבוגרים העיב עליי תמיד ובמהלך ההיריון
העסיק אותי רבות.
קבלתי החלטה שהפעם אני לא מוותרת ועושה מאמץ בשביל התינוקת ובשביל עצמי להצליח.
ילדתי את מאיה בניתוח קיסרי ועם זאת לא ויתרתי והנקתי אותה כבר תוך מספר שעות.
כפי שקרה בעבר הקשיים לא אחרו להגיע והפטמות כבר היו סדוקות, פצועות וכואבות.
ניסיתי להעזר באחיות בבי"ח, אך זה לא ממש עזר.
ידעתי שאם לא אקח עזרה מקצועית לא אצליח לעבור את המשוכה הזאת. ידעתי שאם אחכה
עד שאגיע הביתה זה יהיה כבר מאוחר.
התקשרתי לחברה ובקשתי המלצה על יועצת הנקה.
כאן נכנסת ליאורה לתמונה.
הרמתי טלפון לליאורה והסברתי לה את המצב. ליאורה לא היססה לרגע והגיעה לבי"ח.
אני מניחה שאת עצותיה הטובות של ליאורה יכולתי לקבל גם מיועצות הנקה אחרות, אך מה ששבה
את ליבי היה החיבור האימהי שלה אליי.
ליאורה נתנה את עצותיה ובעיקר את תמיכתה ממקום עמוק וכנה.
אני מניחה שכשההנקה מסתדרת ועולה על מסלול טוב, כל יועצת הנקה תקבל שבחים.
לצערי חוויתי הנקה קשה, כואבת וכמעט לא פספסתי כל מהמורה.
כמעט כל יום קבלתי החלטה להפסיק להניק ולסבול, אך מצאתי את הכוח להניק רק עוד ארוחה אחת כל פעם מחדש.
לאורך כל התקופה הקשה, ליאורה שמרה איתי על קשר ונתנה לי תמיכה ועצות וחזקה אותי.
היום מאיה בת 4 חודשים וההנקה נהדרת.
אני מרגישה שקבלתי את המתנה היפה הזאת והגשמתי את מטרותיי בזכותה.
אני חייבת תודה ענקית לליאורה שלולא עמדה לצידי ברגעים הקשים לא הייתי מגשימה זאת.
 
באהבה רבה,
רוני לוי,
הרצליה
 
_______________________________________________________________________

ליאורה היקרה,

רציתי להודות לך מעומק הלב על ה-כ-ל! על כך שעזרת לי בטלפון עוד לפני שבכלל נפגשנו וממש הצלת
את ביתי הקטנה שכמעט והתייבשה. על כך שבאת כל כך מהר והדרכת אותי בסבלנות, ברגישות וברוך.
תודה על המקצועיות, המסירות, הלבביות והחום שהענקת לי באותה פגישת הדרכה ארוכה.
תודה על כך שנטעת בי את הביטחון שהפעם אצליח להניק, למרות שלא הצלחתי להניק את בני הבכור
(ובסוגריים אומר שהיום נותר לי רק להצטער שנעזרתי אז ביועצת הנקה אחרת ולא בך).
תודה על כך שהבטחת לי שתמשיכי ללוות אותי, אם רק אזדקק להדרכה נוספת.
אין לך מושג כמה ביטחון ושלווה ההבטחה הזו העניקה לי. ותודה על כך שכבר שלושה וחצי חודשים
את שומרת איתי על קשר, מטלפנת ומבררת אם הכל בסדר. ותודה עצומה על כך שכאשר התעוררו
שאלות וקשיים, את המשכת להדריך אותי טלפונית במקצועיות, בנדיבות ומסירות אין קץ!

ליאורה, אני מודה לך בליבי בכל הנקה. ההדרכה שהענקת לי, המקצועיות והאכפתיות שלך
הביאו עימן כל כך הרבה טוב, שימחה ורוגע לי, לביתי התינוקת ולמשפחתי.
אין בפי מספיק מילים להודות לך. אני ברת מזל על שהכרתי אותך.


המון המון המון תודה,
רותי ביגר,
תל-אביב
________________________________________________________________________

ליאורה יקרה,

אין בפי די מילים להודות לך על העזרה המדהימה שהושטת לי, בתקופה שהיתה כל-כך לא פשוטה
עבורי – אחרי לידה.
הסיפור שלי לא היה פשוט. התקשרתי אליך בוכיה, אחרי שאחות בית החולים אמרה לי במילים פשוטות:
"את לא תוכלי להניק", ואחרי שראתה את הדמעות נקוות בעיני הוסיפה גם: "מצטערת גבירתי".
כמוצא אחרון (מה שהתברר כטעות, כי היית צריכה להיות מוצא ראשון) התקשרתי אלייך.
זה היה ביום שבת (!!) ואת, חדורת מוטיבציה, הגעת כבר באותו יום. לא חסכת מזמנך ומרצך,
ולא הסתכלת על השעון אפילו פעם אחת. ישבת איתי במשך מס' שעות, וכך היה גם ביום המחרת.
את עומר הצלחתי להניק בפגישתנו השניה, ואח"כ לא הפסקת להתקשר, להתעניין, ולתמוך בטלפון –
גם מבחינה מקצועית, ולא פחות חשוב מכך, מבחינה נפשית.
עומר כיום כמעט בן שנה. פעוט מדהים ושובה לב! הוא ינק הנק מלאה, ללא תוספת תמ"ל עד גיל 7 חודשים
בו הוא נכנס למשפחתון, והמשיך לינוק הנקה חלקית, עד ממש לא מזמן.
בזכותך ליאורה, אני יודעת שהענקתי לבני את הטוב ביותר.

המון תודה!

סיון פורת
קרית אונו
______________________________________________________________________


לליאורה היקרה
אני רוצה להודות לך מכל הלב על העזרה הרבה. הייתי לאחר לידה במצוקה גדולה, לא הצלחתי להניק סבלתי כאבים והייתי על סף יאוש ואת הגעת בשליחות אמיתית והצלת אותנו בעזרת המקצועיות הרבה
המסירות למה שאת עושה ובאמונה גדולה. היום לאחר חודשיים אני מניקה את ילדי בשמחה גדולה שהצלחתי
ועדיין את נמצאת זמינה בכל שעה ובכל עת כאשר עולות שאלות ומצוקות
ועושה זאת מכל הלב
אני מרגישה שאת שליחה בחסד עליון
תודה ,תודה , תודה
איריס ונועם, שלימוביץ
מושב בית אלעזרי
______________________________________________________________________
 
לייבסיטי - בניית אתרים